SZAK: zongora

ÓRAREND:hétfő-csütörtök

A szakmai célok mellett szívügyem a növendékek személyiségének formálása, kreativitásuk, önállóságuk támogatása, önbecsülésük erősítése, hogy ezáltal tanítványaim egyre nyitottabban és bátrabban vehessenek részt életük, s később a világ dolgaiban.

 

1989-ben kiváló minősítéssel szereztem meg zongoraszakos diplomámat a Liszt Ferenc  Zeneművészeti Főiskola Tanárképző Intézetének győri tagozatán.

1989-1998-ig a budapesti Járdányi Pál Zeneiskola zongoratanára,  valamint a hegedű-, gordonka-, furulya-, fuvola-, fagott-, rézfúvós- és ütőtanszak korrepetítora voltam. Így számos fővárosi, regionális és országos versenyen segítettem a növendékeket zongorakísérőként.

1995, a Nagykovácsi Zeneiskola megalakulása óta tanítok intézményünkben, 1998 szeptemberétől főállásban.

A szakmai célok mellett szívügyem a növendékek személyiségének formálása, kreativitásuk, önállóságuk támogatása, önbecsülésük erősítése, hogy ezáltal tanítványaim egyre nyitottabban és bátrabban vehessenek részt életük, s később a világ dolgaiban. Ezért a zongoratanítás általános továbbképzései mellett nagy hangsúlyt fektetek a személyiségfejlesztéssel kapcsolatos módszerek megismerésére és elsajátítására. (Gordon Tanári Eredményességi Tréning, Kokas-módszer 3 éves képzése, Agykontroll tanfolyam, Drámajáték óvodás és kisiskoláskorban c. továbbképzés, Waldorf pedagógiáról szóló előadássorozatok, Pszichodráma 60+ 120 órás képzés, Katarzisz komplex művészetterápiás módszer)

2008-2010 Solymári Fészek Waldorf Iskolában vezettem Kokas- szakkört.

2010 Növendékem sikeres felvételi vizsgát tett a zeneművészeti főiskola zongora szakára Hollandiában.

2010-2012 A pilisvörösvári Templom-téri Általános Iskola felkérésére egy 19 SNI-s (sajátos nevelési igényű) tanulóból álló osztály számára tartottam művészetterápiás foglalkozásokat heti rendszerességgel önkéntesként.

2012-2013 Tündérvár óvodai csoportos zongoraórák keretében fejlesztettem ki saját módszeremet erre a korosztályra, melyet azóta is évről évre igyekszem szinesíteni és tökéletesíteni a legkisebbek határtalan fantáziájának segítségével.

Tanszakommal, melyben 5-19 évesig minden korosztály megtalálható, számos kamaraprodukciót hoztunk létre az évek során. Kicsik, nagyok közreműködésével megszólaltattuk többek között Prokofjev Péter és a farkas, Muszorgszkij Egy kiállítás képei, Bartók Mikrokozmosz sorozat, Saint-Saens Állatok farsangja, Schubert Katonainduló, Brahms VI. magyar tánc, Hacsaturján Kardtánc című műveit. A közös munka és az együttes alkotás igazi közösséggé formálta kis csapatukat.

Jelenlegi legnagyobb sikeremnek egy világtalan,autista növendékemet tartom, akit 5 év alatt sikerült eljuttatnom Bach preludiumának (Wohltemperiertes Klavier II esz-moll), Chopin keringőinek, mazurkáinak zeneileg megformált előadásáig.

Legújabban a zenei improvizáció foglalkoztat, úgy érzem ezáltal növendékeim még aktívabban és élményszerűbben kerülhetnek kapcsolatba a zenével. Ehhez Apagyi Mária hosszú évek alatt kifejlesztett módszerét tanulmányozom.