Kokas-foglalkozás
“Azért jó, mert a tied, magad találtad ki.” (Kokas Klára)
Kokas Klára zenéből indított módszere a szabad mozgás, a klasszikus zene hallgatása, a dalos karakterjátékok és a vizuális kifejezés segítségével éri el a teljes zenefigyelem megteremtését.
Ez a zenéből indított módszer jó hatással van a figyelemirányításra, a figyelem minőségének alakulására, emellett a csoportban történő személyiségfejlesztés nagyszerű eszköze. A szabad kifejezés lehetősége a kívülről erőltetett tanulás helyett a gyermek saját belső középpontját, valódi kapcsolódási pontját hivatott megtalálni a tiszta, minőségi zenével.
A Nagykovácsi Alapfokú Művészeti Iskola a Kokas-foglalkozásokat a 7-14 éves korosztály részére kínálja. A csoportbeosztások a jelentkezők életkorának függvényében alakulnak.
Kokas Klára zenéből indított módszere a szabad mozgás, a klasszikus zene hallgatása, a dalos karakterjátékok és a vizuális kifejezés segítségével éri el a teljes zenefigyelem megteremtését.
Ez a zenéből indított módszer jó hatással van a figyelemirányításra, a figyelem minőségének alakulására, emellett a csoportban történő személyiségfejlesztés nagyszerű eszköze. A szabad kifejezés lehetősége a kívülről erőltetett tanulás helyett a gyermek saját belső középpontját, valódi kapcsolódási pontját hivatott megtalálni a tiszta, minőségi zenével.
A Nagykovácsi Alapfokú Művészeti Iskola a Kokas-foglalkozásokat a 7-14 éves korosztály részére kínálja. A csoportbeosztások a jelentkezők életkorának függvényében alakulnak.
Milyenek a foglalkozások?
- Kokas Klára pedagógiája minden korosztályban megtalálja a helyét.
- A heti 1x45 perces foglalkozások felépítésük szempontjából kiszámítható tanórai struktúrát jelentenek, ez is egy olyan keret, biztonságos kapaszkodó, amely a szabad, tiszta megnyilvánulások lehetőségét támogatja.
- A megérkezést követően olyan dalos karakterjátékokat játszunk, melyek bővítik a gyermek zenei dalkincsét, fejlesztik a hallást, erősítik a zenei érzékenységet, valamint az egymáshoz és a zenéhez való kapcsolódást.
- A teljes figyelemmel történő zenebefogadás érdekében az előzőek után mindig egy lecsendesülés, majd egy zenerészlet többszöri meghallgatása következik. Ezalatt zenéből induló szabad mozgás lehetséges, a kialakult egyéni vagy páros, esetleg csoportos mozgáskompozíciókat előadhatják egymásnak, majd szóban is megfogalmazhatják.
- Ezután a vizuális kifejezés szakasza következik, ami szintén az önkifejezést támogatja, csak most más módon. Órafelépítéstől függően valamilyen képzőművészeti technika alkalmazásával segítjük a megélt élmények megjelenítését.
- Végül lezárásként közös énekléssel búcsúzunk.
Kérés a szülők felé:
A foglalkozások zavartalansága és hatékonysága, valamint a bizalommal teli szabad légkör megteremtése érdekében fontos, hogy hosszú távon állandó, összeszokott csoportok alakuljanak ki. Ez biztosítja a bizalomteli, felszabadult légkört. Kérjük, hogy az első alkalmak után ezt fontolják meg, és a csoport többi tagjára való tekintettel ennek fényében hozzanak döntést arról, hogy szeretnének-e részt venni a további foglalkozásokon.
Jelentkezni a tanév során folyamatosan lehet.
Jelentkezés